Què és el Mercat de Pagès de Gavà?

 

El Mercat de Pagès és l’espai destinat a la venda directa de productes agraris de Gavà i del Parc Agrari del Baix Llobregat. A més del Mercat de Pagès de cada dimarts al parc de la Torre Lluch, de 9 a 14h, des de setembre de 2021, el Mercat  s’organitza tots els dissabtes al matí a la Plaça Major de 9 a 14 h, davant del Mercat del Centre.

L’objectiu de l’Ajuntament de Gavà és que el Mercat de Pagès de Gavà és que sigui una referència tant a la ciutat com a l’Àrea Metropolitana, pel que fa al consum responsable, les cadenes curtes de distribució i l’alimentació sostenible, amb el protagonisme dels productes de temporada, venuts pels productors del territori, i obtinguts amb processos tradicionals, respectant el medi ambient i de les condicions de treball, i amb un preu just per qui els compra i per qui els produeix.

Un Mercat viu amb activitats

El Mercat de Pagès de Gavà de dissabte és un espai per a la ciutadania. La voluntat de l’Ajuntament, amb aquest projecte, és mostrar la cadena de valor del producte local, ressaltar la importància del petit productor artesanal, del manteniment de la tradició i de les tècniques respectuoses amb el medi ambient, unit amb la gastronomia, a través de diferents ShowCookings o activitats: la restauració és millor altaveu per implicar al tercer agent d’un cercle virtuós sostenible, el consumidor.

Amb les diferents accions que es desenvoluparan en el marc del Mercat de Pagès, l’Ajuntament vol promoure l’economia local i contribuir a la salvaguarda de la biodiversitat.

La sostenibilitat, marca del Mercat de Pagès

Així doncs, el projecte del Mercat de Pagès de Gavà dona resposta:

  • Promoció dels Objectius de Desenvolupament Sostenible · Agenda 2030.
  • Escurçar la distància i la cadena de distribució entre la terra i la taula, oferint a ciutadans i a productors un lloc de trobada i d’intercanvi on posar en pràctica un concepte-clau de moviments de referència internacionals com Slow Food.
  • Promoure l’alimentació i la gastronomia tradicional com a fets indissociables de la identitat, la cultura local i el respecte de l’entorn.
  • Recolzar aquella economia circular, local i de petita escala que té com a objectiu prioritzar qualitat i biodiversitat del producte, dignificació del treball i minimització dels impactes ambientals.
  • Contribuir a una bona educació alimentària basada en productes sostenibles i prendre consciència de la importància d’una alimentació diària sana per a la nostra salut.
  • Fomentar un espai de venda directa d’aquells productes excel·lents que no tenen cabuda a les cadenes convencionals de venda i distribució alimentària.
  • Dinamitzar un espai de la ciutat i al mateix temps dotar la comunitat d’un lloc de trobada i educació.
  • La necessitat de donar resposta a una reivindicació històrica del Mercat del Centre i generar complementarietat entre els diversos models comercials existents a la ciutat, comerços, mercat i productors agraris.
LogoParc